קוטל זרע

קוטל זרע – כל מה שרצית לדעת

מהו קוטל זרע? יותר ויותר זוגות מחפשים פתרונות יעילים ובטוחים למניעת הריון, ביניהם נשים ששמות לב לתופעות לוואי בעקבות נטילת גלולות, שימוש בהתקנים תוך רחמיים ושיטות נוספות שלא ענו על צורכיהן. שמעת על קוטל זרע? שוקלת לשלב קוטל זרע באסטרטגיית הבריאות המינית שלך? המשכי לקרוא ותקבלי את כל המידע שאת צריכה כדי לדעת אם קוטל זרע מתאים לך ולבן זוגך.

מהו קוטל זרע?

קוטל זרע הוא סוג של אמצעי מניעה נרתיקי המונע הריון על ידי שיבוש קרום התא של הזרע. קוטלי זרע מכילים לרוב חומר כימי רעיל לזרע – בדרך כלל נונוקסינול-9 או אוקטוקסינול-9. הכימיקל עוצר את הזרע במסלולו לעבר הביצית ובכך מונע ממנו להפרות את הביצית.

ניתן למצוא קוטלי זרע במגוון רחב של תכשירים – ג’ל, קצף, נרות, וסרטים. כל סוגי קוטלי הזרע מוחדרים לנרתיק, בסמיכות לצוואר הרחם, זמן קצר לפני קיום יחסי מין.

קוטלי זרע בעלות נמוכה וזמינים באופן נרחב, ומאפשרים לך להימנע מתופעות הלוואי הקשורות למניעת הריון הורמונלית. חשוב לקחת בחשבון שקוטלי זרע מאבדים את יעילותם לאחר שעה עד שעתיים (תלוי בהוראות היצרן) ולכן ייתכן ותידרש הוספה של חומר.

כיצד פועל קוטל זרע בנרתיק?

קוטל זרע עובד בצורה הטובה ביותר כאמצעי מניעה שני. כשלעצמו, קוטל זרע יעיל ב-70-75% במניעת הריון. יעילותו עולה לכ-95% בשילוב עם אמצעי מניעה נוסף כמו דיאפרגמה או קונדום.

מומלץ ובטוח להסתמך על שתי שיטות למניעת הריון, מכיוון שאף שיטה כשלעצמה לא מציעה הגנה של 100%. קוטל זרע הוא אפשרות שילוב מצוינת – במיוחד עבור נשים המעוניינות להימנע מאמצעי מניעה הורמונליים או פולשניים.

סוגים מסוימים של קוטלי זרע דורשים זמן המתנה של 30 דקות כדי להתמוסס בתוך הנרתיק ולהיות יעילים. חשוב לקרוא את ההוראות על קוטל הזרע שרכשת כדי לוודא מה הזמן המומלץ על פי היצרן. בדרך כלל יש להחדיר את קוטל הזרע לנרתיק לפחות 30 דקות לפני קיום יחסי מין כדי לאפשר פיזור אחיד בכל שטח הנרתיק.

לנשים לעיתים יש רגישות לקוטל זרע שעלולה לגרום להפחתת הנוחות וגירוי בזמן קיום יחסי מין, כמו גם עלייה בסיכון למחלות מין וזיהומים בדרכי השתן. אם את חווה את תופעות לוואי אלו, קוטל זרע שאינו טבעי ומכיל חומרים כימיים, אולי לא יהיה אסטרטגיית מניעה אידיאלית עבורך.

סוגים של קוטל זרע

ג’ל קוטל זרע

קוטלי זרע בצורת ג’ל או קרם, נמכרים בדרך כלל בשפופרות כמו משחת שיניים. חלק מהיצרנים מספקים מוליך כדי להקל על התהליך ההחדרה לעומק הנרתיק והנחתו במיקום הרצוי.

לעומת רוב קוטלי הזרע הנמכרים כיום המכילים חומרים כימיים, ג’ל קוטל זרע Caya Gel מכיל רכיבים טבעיים בלבד ונטול הורמונים. הג’ל יוצר, באמצעות צלולוז, מחסום פיזי נוסף בפתח צוואר הרחם ומוריד את ה- pH של הנוזל הנרתיקי. החומציות הגבוהה יותר, וצמיגותו של הג’ל גורמות לאפקט המונע את תנועתיות תאי הזרע. זהו למעשה קוטל הזרע הטבעי היחיד שנבדק במחקרים ואושר לשימוש על ידי משרד הבריאות.

ג'ל קוטל זרע Caya Gel
ג’ל קוטל זרע Caya Gel

 

הג’ל מסיס במים וניתן להשתמש בו עם קונדומים המיוצרים מגומי טבעי או מפוליאוריתאן. הג’ל מכיל חומצה לקטית המשנה את רמת החומציות בנרתיק ומשפיעה על הזרע כאשר הם באים במגע זה עם זה. חומציות גבוהה מעכבת את תנועתיות תאי הזרע, ואף קוטלת את הזרע לאחר זמן קצר.
מומלץ לשימוש בשילוב עם דיאפרגמה Caya להגנה מקסימלית מפני כניסה להיריון. ג’ל קוטל הזרע מעניק לנרתיק סיכוך נוסף, ומספק נוחות מוגברת להנאה מינית.

דיאפרגמה Caya
דיאפרגמה Caya

 

סרט קוטל זרע

סרט קוטל זרע, הוא שכבה דקה שקופה של קוטל זרע המיועד להחדרה לנרתיק ודורש זמן להיספג על מנת להפוך פעיל. את הסרט יש להחדיר 30 דקות לפני קיום יחסי מין, אחרת הכימיקלים קוטלי הזרע לא יספגו במלואם בנרתיק. אם ספונטניות מינית חשובה לך, את עשויה להחליט ששיטת הסרט לא מספקת עבורך. יצרנים רבים ממליצים להיות זהירים בעת השימוש בסרט קוטל זרע: אחסני אותו במקום קריר ויבש, וודאי שהידיים שלך יבשות לחלוטין בזמן החדרתו- אחרת הסרט עלול להתמוסס לפני שתהיה לך הזדמנות להשתמש בו.

קצף קוטל זרע

סוג זה של קוטל זרע מגיע בפחית- כמו קרם גילוח. אך עלול להיות די מאתגר לשפוט כמה נשאר בתוכו. אם בחרת להשתמש בסוג זה של קוטל זרע, שקלי לגבות את המלאי שלך למקרה ויגמר המילוי בלי שתוכלי לראות זאת מראש.

סוגים נוספים

קוטלי זרע זמינים גם בצורת טבליות או נרות. כמו סרטים קוטלי זרע, יש להחדיר טבליות ונרות לעומק הנרתיק בסמיכות לצוואר הרחם כ-30 דקות לפני קיום יחסי מין, כך שיתמוססו במלואם.

מהם היתרונות של קוטל זרע?

קוטלי זרע בעלות נמוכה וזמינים באופן נרחב. אין צורך במרשם כדי להשיג אותם והם נמכרים ברוב בתי המרקחת והפארמים, מה שהופך אותם לאחת משיטות המניעה הנגישות ביותר. קוטלי זרע מאפשרים לך להימנע מתופעות הלוואי הקשורות בשיטות למניעת הריון הורמונליות או פולשניות.

מהן תופעות הלוואי של קוטל זרע?

לנשים רבות יש רגישות לכימיקלים בקוטל זרע, דבר שעלול לגרום להפחתת הנוחות או גירוי במהלך קיום יחסי מין. גירוי זה בעור עלול לגרום לסיכון מוגבר למחלות מין. חלק מהנשים חוות גם דלקות חוזרות בדרכי השתן עקב גירוי מקוטל זרע המכיל נונוקסינול-9. לכן, שימוש בקוטל זרע טבעי ללא מרכיבים כימיים עשוי למנוע ממך ומבן זוגך אי נעימות בזמן קיום יחסי מין.

בשורה התחתונה, קוטל זרע לא מומלץ לשימוש כאמצעי מניעה עיקרי, אבל הוא מרכיב יעיל ונוח בשילוב אמצעי תומך למניעת הריון. קוטל זרע הוא פתרון בעל יתרונות וחסרונות, המציע שיטה נוספת להגנה גבוהה מפני הריון לא רצוי שאינו כרוך בצריכת הורמונים או פרוצדורה פולשנית. חשוב לציין שקוטל זרע איננו מגן מפני העברת מחלות מין.

ד"ר ענת זהבי

Ph.D. מנכ"לית טרגרין מדיקל

גנטיקאית בעלת שם בתחום הביולוגיה של החלבונים וציטוגנטיקה. בעלת למעלה מ-15 שנות ניסיון הן במחקר והן בניהול מעבדות רפואיות. לפני שהקימה את חברת טרגרין מדיקל עבדה בבתי החולים מאיר ותל השומר, שם החלה התעניינותה ברפואה מותאמת אישית. לענת תואר Ph.D. במיקרוביולוגיה ואימונולוגיה קלינית מבית הספר לרפואה על שם סאקלר, באוניברסיטת תל אביב.

מאמרים נוספים

מלחמה, מיניות ובייבי בום

בימים אלה שהמדינה במצב לחימה, הרצון להמשכיות כמו בזמני מלחמה בעבר, גובר על הקושי המורגש מצפון ועד דרום. בין אם הגעגועים לבני הזוג שנמצאים בשירות צבאי, ובין אם הכמיהה להכניס חיים חדשים לחייהם של זוגות רבים, נראה שהבחירה בחיים חזקה מהפחד וחוסר הוודאות הקיומי ששוררים במדינה....

השפעות מתח לחץ וטראומה על גוף האישה

בימים מתוחים אלה חשוב להיות קשובה לאופן שבו הגוף שלך מבטא את השפעות המתח ולנקוט באמצעים יזומים כדי להקל עליהם....

אנדומטריוזיס – זיהוי וטיפול טבעי

אנדומטריוזיס היא תסמונת המשפיעה על איברי הרבייה הנשיים, כאשר תאים הדומים לרירית הרחם, הנקראים תאי רירית הרחם, צומחים מחוץ לרחם. הרקמה דמוית רירית הרחם גדלה לרוב באגן, בשחלות ובחצוצרות, במקרים חמורים הרקמה עלולה להתפשט מעבר למערכת הרבייה. למעלה מ-11% נשים בגילאי 15 עד 44 עשויות לסבול מאנדומטריוזיס....

תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) תסמינים, גורמים וטיפול

תסמונת שחלות פוליציסטיות Polycystic ovary syndrome (או בקיצור PCOS) היא תופעה שכיחה ביותר בקרב נשים. היא מתאפיינת בחוסר איזון הורמונלי, רמות גבוהות של אנדרוגנים, ציסטות קטנות רבות בשחלות ולעיתים הפסקת הביוץ. PCOS יכול לגרום להחמצה או לאי סדירות של הוסת, צמיחת שיער עודפת, אקנה, אי פוריות ועלייה במשקל. למרות שתסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) אינה חולפת לצמיתות, טיפול נכון בגישה טבעית יחד עם תוספי תזונה מסוימים, ושינויים תזונתיים עשויים לעזור לטפל בתופעות ולהקל על התסמינים....

הקשר בין דיכאון לגיל המעבר

הזמן שלפני גיל המעבר (פרימנופאוזה) יכול להיות רכבת הרים פיזית ורגשית עבור חלק מהנשים. מה שנקרא "שינוי החיים" מגיע עם רשימה של תסמינים המופעלים על ידי שינויים הורמונליים - גלי חום, נדודי שינה, תנודות במצב הרוח ואפילו דיכאון....

עישון סיגריות בזמן שימוש באמצעי מניעה הורמונליים

עישון סיגריות בעת שימוש באמצעי מניעה הורמונליים מעלה את הסיכון למחלות לב ולפגיעה בכלי הדם. אחת האזהרות הראשונות בעלון לצרכן בכל חפיסת גלולות למניעת הריון מתייחסת להמלצה להימנע מעישון בזמן נטילת גלולות למניעת הריון....

מוצרים מומלצים עבורך

168

ג'ל קוטל זרע המפחית את תנועתיות תאי הזרע על ידי שינוי ה-p...
1 חוות דעת
5/5

389

דיאפרגמה עגולה המגיעה ב-7 מידות להתאמה מושלמת!
1 חוות דעת
5/5

79

להחדרה והסרה נוחה של דיאפרגמת caya ו- singa
4 חוות דעת
5/5

349

מכסה את פתח צוואר הרחם ובכך חוסמת את מעבר הזרע מהנרתיק אל...
3 חוות דעת
5/5

139

ג'ל קוטל זרע המפחית את תנועתיות תאי הזרע על ידי שינוי ה-p...

29

3 יחידות מוליך נרתיקי לג'ל או קרם
התחילו צ'אט
1
צריכות עזרה?
היי,
צריכות עזרה?
דילוג לתוכן