עישון

עישון סיגריות בזמן שימוש באמצעי מניעה הורמונליים

עישון סיגריות בעת שימוש באמצעי מניעה הורמונליים מעלה את הסיכון למחלות לב ולפגיעה בכלי הדם. אחת האזהרות הראשונות בעלון לצרכן בכל חפיסת גלולות למניעת הריון מתייחסת להמלצה להימנע מעישון בזמן נטילת גלולות למניעת הריון.

“עישון: הסיכון לפקקת עורקים ולתופעות לוואי רציניות הקשורות בלב ובכלי דם, המעורבות בנטילת גלולה למניעת היריון, עולה עם הגיל. סיכון זה עולה בנשים המעשנות כמויות גדולות של סיגריות , במיוחד אם הן מעל גיל 35 אי לכך, מומלץ לא לעשן בזמן השימוש בתרופה.”

אתיניל אסטרדיול, צורה סינתטית של אסטרוגן המצוי באמצעי מניעה הורמונליים, יכול להעלות את לחץ הדם, רמות הכולסטרול והשומן, ואת הסיכון לקרישי דם ושבץ מוחי.
זו הסיבה שאנשי מקצוע בתחום הבריאות ממליצים בדרך כלל לא להשתמש באמצעי מניעה הורמונליים המכילים אסטרוגן, במיוחד לנשים שמעשנות או עברו את גיל 35, שכן הסיכויים ללקות באחת או יותר מתופעות לוואי אלו עולה משמעותית.

האם הסיכון תלוי בסוג אמצעי מניעה הורמונליים?

על פי מחקר משנת 2020, אמצעי מניעה אוראליים מהדור השלישי עשויים להגביר את הסיכון לקרישי דם בעורקים. קרישי דם עלולים למנוע מדם להגיע לאיברים חיוניים ולהגביר את הסבירות להתקף לב.
הכימיקלים שחודרים לגוף בזמן עישון יכולים לפגוע בלב ובכלי הדם, מה שהופך את הסיכוי שיצטבר רובד בדפנות העורקים. הצטברות זו עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב, שעשויה להוביל להתקף לב.

אמצעי מניעה אוראליים מהדור השלישי הנפוצים ביותר כוללים:

  • סרזט, פומיניק, דיאמילה
  • יסמין, יסמין פלוס, יאז, יאז פלוס, ליז
  • NuvaRing – טבעת ואגינאלית
  • נורלגסטרומין – מדבקת אוורה
  • זריקה (Depo-Provera) עלולה להגביר את רמת הליפופרוטאין בדם. ליפופרוטאין הוא חלבון חלבון המצוי בדם ומשמש כנשא דו-כיווני של כולסטרול, בין הכבד לשאר רקמות הגוף. בתגובה לעלייתו גדל הסיכון לשבץ מוחי.

מה לגבי שימוש במוצרי טבק אחרים או אידוי ניקוטין?

לא נערכו מחקרים רבים על הקשר בין שימוש במכשירי אידוי טבק וסיגריות אלקטרוניות כמו על עישון סיגריות.
חלק מהמחקרים מצביעים על כך שסיגריות אלקטרוניות עלולות לגרום לדלקת וללחץ חמצוני, ופגיעה במערכת הלב וכלי הדם.

מה לגבי עישון קנאביס או שימוש במוצרי קנאביס?

כמו באידוי, אין הרבה מחקרים על השפעות הקנאביס בזמן נטילת אמצעי מניעה הורמונליים.
עם זאת, איגוד הלב האמריקני פרסם הצהרה בשנת 2020 הקובעת שאם את משתמשת בקנאביס מדי שבוע או בתדירות גבוהה יותר, ייתכן שיש לך סיכון מוגבר להתקף איסכמי חולף או שבץ מוחי.
באותה הצהרה, נוצרו קשרים טנטטיביים בין כמה מהכימיקלים בקנאביס לבין סיכון מוגבר למחלות לב מסוימות, כולל התקף לב ואי ספיקת לב.
THC, אחת התרכובות הפסיכואקטיביות העיקריות בקנאביס, מגבירה את קצב הלב ולחץ הדם.

על פי מחקר משנת 2013, ההערכה היא ש-THC משפיע על רמת האסטרוגן בגוף. אמצעי מניעה הורמונליים המכילים אסטרוגן עלולים לגרום לך להיות רגישה יותר ל-THC, כך שההשפעות שאת חווה בעת שימוש בקנאביס עשויות להתגבר.

כאשר לוקחים בחשבון גורמי היסטוריה משפחתית, הסיכויים לסיבוכים גדלים. נשים שיש להן היסטוריה משפחתית של מחלות לב, לחץ דם גבוה או כולסטרול גבוה הופכות את העישון ונטילת הגלולה למסוכנים עוד יותר.
כדי להבין טוב יותר, במספרים מוחשיים, נמצא באמצעות מחקר שכאשר אישה מעשנת, היא מגדילה את הסיכוי שלה ללקות בהתקף לב בפעם הראשונה פי 30 אם היא מעשנת 25 סיגריות ביום.
אולי קראת שנשים מעשנות ומעל גיל 35 לא צריכות להשתמש בגלולות למניעת הריון, עם זאת, אנשי מקצוע בתחום הבריאות לא ממליצים אפילו לנשים מתחת לגיל 35 לעשן אם הן משתמשות באמצעי מניעה הורמונליים.

בשורה התחתונה

אמצעי מניעה הורמונליים המכילים אסטרוגן ועישון, שניהם גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, ולכן אם אינך מתכוונת להפסיק לעשן, מומלץ לחפש סוגים שונים של אמצעי מניעה, במיוחד אם את מעל גיל 35.
חלופות כוללות אמצעי מניעה עם פרוגסטין בלבד, כמו גלולות או התקן תוך רחמי, או שיטות ללא השפעה הורמונלית או פולשנית כמו קוטל זרע, דיאפרגמה, קונדומים ושמ”פ (שיטת המודעות לפוריות).

ד"ר אלכסנדרה פרץ

יועצת רפואית, PharmD, MBA, BCGP

ד"ר פרץ היא רוקחת המתמחה במחלות כרוניות. נותנת שירות בתחום שירותי בריאות האישה במרפאות בארצות הברית. משתתפת באינפורמטיקה קלינית עם חברות תרופות כדי לעזור להן למנף נתונים קליניים בעולם האמיתי לביצוע מחקרים, ואיסוף מידע חיוני. למדה ב - University of Florida, MBA, PharmD, וב - University of Miami, BS.

מאמרים נוספים

מלחמה, מיניות ובייבי בום

בימים אלה שהמדינה במצב לחימה, הרצון להמשכיות כמו בזמני מלחמה בעבר, גובר על הקושי המורגש מצפון ועד דרום. בין אם הגעגועים לבני הזוג שנמצאים בשירות צבאי, ובין אם הכמיהה להכניס חיים חדשים לחייהם של זוגות רבים, נראה שהבחירה בחיים חזקה מהפחד וחוסר הוודאות הקיומי ששוררים במדינה....

השפעות מתח לחץ וטראומה על גוף האישה

בימים מתוחים אלה חשוב להיות קשובה לאופן שבו הגוף שלך מבטא את השפעות המתח ולנקוט באמצעים יזומים כדי להקל עליהם....

אנדומטריוזיס – זיהוי וטיפול טבעי

אנדומטריוזיס היא תסמונת המשפיעה על איברי הרבייה הנשיים, כאשר תאים הדומים לרירית הרחם, הנקראים תאי רירית הרחם, צומחים מחוץ לרחם. הרקמה דמוית רירית הרחם גדלה לרוב באגן, בשחלות ובחצוצרות, במקרים חמורים הרקמה עלולה להתפשט מעבר למערכת הרבייה. למעלה מ-11% נשים בגילאי 15 עד 44 עשויות לסבול מאנדומטריוזיס....

תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) תסמינים, גורמים וטיפול

תסמונת שחלות פוליציסטיות Polycystic ovary syndrome (או בקיצור PCOS) היא תופעה שכיחה ביותר בקרב נשים. היא מתאפיינת בחוסר איזון הורמונלי, רמות גבוהות של אנדרוגנים, ציסטות קטנות רבות בשחלות ולעיתים הפסקת הביוץ. PCOS יכול לגרום להחמצה או לאי סדירות של הוסת, צמיחת שיער עודפת, אקנה, אי פוריות ועלייה במשקל. למרות שתסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) אינה חולפת לצמיתות, טיפול נכון בגישה טבעית יחד עם תוספי תזונה מסוימים, ושינויים תזונתיים עשויים לעזור לטפל בתופעות ולהקל על התסמינים....

הקשר בין דיכאון לגיל המעבר

הזמן שלפני גיל המעבר (פרימנופאוזה) יכול להיות רכבת הרים פיזית ורגשית עבור חלק מהנשים. מה שנקרא "שינוי החיים" מגיע עם רשימה של תסמינים המופעלים על ידי שינויים הורמונליים - גלי חום, נדודי שינה, תנודות במצב הרוח ואפילו דיכאון....

טיפול טבעי בגלי חום

גלי חום היא תופעה שכיחה המלווה נשים רבות בגילאים שונים, אך מתקשרת בעיקר לתקופת גיל המעבר בה חלים שינויים הורמונליים בגוף האישה. איך מרגיש גל חום? גל חום הוא תחושה של חום עז שלא נגרמת ממקור חיצוני. גלי חום יכולים להופיע בפתאומיות, או להיות מורגשים בהתפרצות למשך כמה דקות. ...

מוצרים מומלצים עבורך

168

ג'ל קוטל זרע המפחית את תנועתיות תאי הזרע על ידי שינוי ה-p...
1 חוות דעת
5/5

389

דיאפרגמה עגולה המגיעה ב-7 מידות להתאמה מושלמת!
1 חוות דעת
5/5

79

להחדרה והסרה נוחה של דיאפרגמת caya ו- singa
4 חוות דעת
5/5

349

מכסה את פתח צוואר הרחם ובכך חוסמת את מעבר הזרע מהנרתיק אל...
3 חוות דעת
5/5

139

ג'ל קוטל זרע המפחית את תנועתיות תאי הזרע על ידי שינוי ה-p...

29

3 יחידות מוליך נרתיקי לג'ל או קרם
התחילו צ'אט
1
צריכות עזרה?
היי,
צריכות עזרה?
דילוג לתוכן