האם חומר סיכה פוגע בכניסה להריון

האם חומר סיכה פוגע בכניסה להריון? ומה לגבי חומר סיכה במהלך ההריון?

אם את מנסה להיכנס להריון, בחירת סוג חומר סיכה חשובה ביותר. סוג חומר הסיכה שבו את והפרטנר שלך משתמשים יכול לעשות הבדל גדול בכל הנוגע לכניסה להריון. תכנון הריון יכול להיות כיף גדול, כולל החלק של קיום יחסי מין. עם זאת, ניסיונות להעלות את סיכויי ההצלחה, מביאים זוגות רבים לקיים יחסי מין בתדירות גבוהה, לעיתים התוצאה הפוכה ועלולה לגבות מחיר מגוף האישה.

מבדיקה עלו הנתונים שכאשר מטופלות מנסות להרות, במיוחד אם הן מתייעצות עם רופא או משתמשות באפליקציית פוריות, רובן מקיימות יחסי מין כל יומיים במהלך החלון הפורה שלהן. עם זאת, כאשר רוב האנשים חיים חיים עמוסים, זוגות רבים אינם נותנים מספיק זמן למשחק מקדים במהלך המפגשים המיניים.

לעוררות נשית יכולה לקחת בערך 20 דקות, והיא חשובה שכן תפקידה לשחרר את חומרי הסיכה הטבעיים של אישה בצוואר הרחם ובנרתיק. מכיוון שתדירות המין עולה כאשר מנסים להיכנס להריון, הזמן הופך לבעיה ורוב הזוגות משתמשים בחומר סיכה כלשהו כדי “לזרז את העניינים”. עם זאת, סוג חומר סיכה לא מתאים יכול להוות מכשול בעל השפעה שלילית בכל הקשור לכניסה להריון.

חומר סיכה נכון הוא המפתח להתעברות

כאשר פותחו במקור חומרי סיכה לנרתיק, הם נועדו אך ורק לספק סיכוך לקיום יחסי מין. יצרני חומרי סיכה טוענים שבעבר לא לקחו בחשבון איך הם משפיעים על הריון, זרע או ביציות, וחומרי סיכה נרתיקיים הכילו למעשה קוטל זרע, מה שעזר לנשים לא להיכנס להריון.

בעוד שרוב חומרי הסיכה אינם מכילים קוטלי זרע יותר, רבים מהמוצרים הנמכרים היום מכילים מרכיבים כמו נפט, פרופילן גליקול, גליצרין, פרבנים, סיליקון וננוקסינול-9 (לעיתים מסומן כ-N-9). כל המרכיבים הללו יכולים להשפיע על תנועתיות הזרע – יכולת הזרע לנוע כראוי דרך מערכת הרבייה של האישה. מרכיבים אלה מפחיתים את יכולת הזרע לעבור ולעשות את הדרך אל צוואר הרחם ולפגוש את הביצית, יתרה מכך, הם עלולים לפגוע באיכות ובתקינות של הזרע, כך שזרע אשר מצליח לעשות את דרכו ליעד, הוא אינו “תקין” כאשר הוא באמת פוגש את הביצית, זהו סיכון חמור מכיוון והריון עם מומים וסיכונים בריאותיים עלול להתפתח.

 

תוצאת בדיקת הריון חיובית
תוצאת בדיקת הריון חיובית

 

אם את ובן זוגך מתכננים הריון, מומלץ להימנע משימוש בחומרי סיכה המכילים מרכיבים אלה, ישנם חומרי סיכה ידידותיים לזרע, חשוב לשים לב שאינם מכילים מרכיבים כמו גליצרין. עוד כדאי לחפש שהמוצר מאוזן PHP, איזוטוני, כגון ג’ל סיכה מעודד הפרייה Prefert. אם אינך בטוחה אם חומר הסיכה שאת עומדת לרכוש מכיל רכיבים ייעודים לכניסה להריון, תוכלי לחפש על תווית המוצר את המונח TTC שפירושו Trying to Conceive (ייעודי לכניסה להריון) . חלק מהיצרנים משתמשים בתווית זו על גבי המוצר.

שימוש בחומרי סיכוך בזמן הריון

הניסיונות להיכנס להריון צלחו בשעה טובה, כעת את ובן זוגך תוהים האם שימוש בחומר סיכה בזמן קיום יחסי מין יכול להשפיע על העובר. החדשות הטובות הן שבזמן ההריון החשק המיני נוטה לעלות, החדשות הפחות טובות הן שיובש בנרתיק הוא תופעה שכיחה בקרב נשים בהריון.

יובש נרתיקי מתרחש בעקבות שינויים הורמונליים בגוף האישה. בזמן ההריון רמת האסטרוגן בגוף עולה, ומכאן עשוי להוביל להפרשה מוגברת מהנרתיק, במיוחד עם התקדמות ההריון. שינויים בצוואר הרחם במהלך ההריון יכולים לגרום להפרשות נוספות, הפרשות אלה הן חלק מהדרך שבה הגוף מגן על הרחם והתינוק הגדל במשך 9 חודשים. כל אישה חווה את השינויים בגופה באופן שונה. רמות הפרוגסטרון י גבוהות עשויות להוביל ליובש נרתיקי, גירוי במהלך יחסי מין, ואף כאב בחדירה. סיכוך מהסוג הנכון יכול לעזור לדברים להתנהל בצורה חלקה יותר.

 

מומלץ להשתמש בחומרי סיכה ממרכיבים בטוחים להריון בלבד. לא כל חומר סיכה מיועד לשימוש בהריון.
מומלץ להשתמש בחומרי סיכה ממרכיבים בטוחים להריון בלבד. לא כל חומר סיכה מיועד לשימוש בהריון.

האם חומר סיכה בטוח לי ולתינוק שלי במהלך ההריון?

כן. בעוד ששימוש בחומרי סיכוך לא נחקרו רבות, רופאים מאמינים שהשימוש בטוח במהלך ההריון מכיוון שצוואר הרחם סגור, ומונע חדירה של גורמים זרים ובין היתר מחומר סיכה להגיע אל התינוק.
חשוב לציין: מומלץ להשתמש בחומרי סיכה ממרכיבים בטוחים להריון בלבד. לא כל חומר סיכה מיועד לשימוש בהריון.

מהם סוגי סיכה המומלצים לשימוש בהריון?

  • חומרי סיכה על בסיס מים.
  • חומרי סיכה על בסיס מים הם הטובים ביותר מכיוון שאינם מגבירים את הסיכון לשינוי במיקרוביום שעלול להוביל לוואגינוזיס חיידקי. לעומתם חומרי סיכוך על בסיס שמן נוטים לשנות את סביבת הנרתיק ומעלים את הפוטנציאל להתפתחות חיידקים בנרתיק. עוד חשוב לשים לב שהמרכיבים אורגניים והיצרן משתמש במרכיבים שנחקרו היטב ואינם מזיקים לרקמת הנרתיק.

אל תוותרי על סיכוך בזמן הריון

יובש בנרתיק יכול לגרום לתחושות של צריבה, כאב ואפילו דימום קל במהלך או לאחר קיום יחסי מין. כל אלה עשויים להגביר את הסיכויים לדלקות בדרכי השתן וזיהומים בנרתיק, כמו גם כאבים שנמשכים מספר ימים לאחר קיום יחסי מין. חומרי סיכה על בסיס מים יכולים לעזור למזער את אי הנוחות במהלך יחסי מין, בכך שיפחיתו את כמות החיכוך במהלך החדירה. שימוש בחומר סיכה נכון יכול להקטין את הסיכויים לכאב, גירוי וזיהום.

 

מאילו חומרי סיכה עלי להימנע?
בזמן הריון, רצוי להתרחק ממרכיבים מסוימים שעלולים להיות מגרים או מזיקים לרקמות הנרתיק – גם כשהם נמצאים בחומר סיכה על בסיס מים.

 

תוספים
אלו הם מרכיבים שייצרנים רבים מוספים למוצר כדי לתת תחושת חום, קור או עקצוץ. בעוד שהם אמורים להגביר את ההנאה, עלולה להיות להם השפעה דומיננטית (ולפעמים לא נעימה) על רקמות הנרתיק, במיוחד כשהן כבר בשיא הפעילות בגלל הריון.

 

טעמים
חלק מתוספי הטעם מכילים סוכר, מה שמגביר את הסיכון שלך לזיהומי שמרים – מצבים אלה כבר חלק מרשימת הסיכונים להם את חשופה במהלך ההריון.

 

ריחות
בשמים מגבירים את הסיכוי לגירוי וזיהום נרתיקי.

 

פטרוכימיקלים
אלו הם מרכיבים כמו פרופילן גליקול, בנזן וחומצה בנזואית. אלה יכולים לפגוע באולוסיית החיידקים המועילים ולשנות את המיקרוביום וה-pH בנרתיק ולהוביל לזיהום. המיקרוביום הנרתיקי חשוב מאוד לבריאות התינוק ולא רק לאם.

 

פראבנים
עדיף להימנע מפראבנים במהלך ההריון מכיוון שהם משפיעים על המערכת האנדוקרינית. מחקרים הראו שהם יכולים להגביר את הסיכון לסוכרת הריונית ועלולים להשפיע על התפתחות התינוק.

 

כל דבר שאת אלרגית אליו
כמו כן, תרצי לבדוק את רשימת המרכיבים כדי לוודא שאינך רגישה או אלרגית לאף אחד מהמרכיבים.

 

מתי לדבר עם רופא?
הן מין והן שימוש בחומרי סיכוך נחשבים בטוחים במהלך ההריון, אך בנסיבות מסוימות עלולים להיווצר סיבוכים.
התייעצי עם הרופא שלך אם את חווה כאב כלשהו במהלך יחסי מין, במיוחד אם את משתמשת בחומר סיכה, או אם אתה חווה צירים או כאב לא אופייני. אורגזמות יכולות לגרום להתכווצויות – אבל הן לא אמורות להיות כואבות או להימשך זמן ממושך מהרגיל. הפסקי לקיים יחסי מין מיד אם את חושדת שהמים שלך ירדו- במצב זה התינוק לא מוגן מפני חיידקים החודרים לנרתיק לאחר ששק השפיר נקרע, זה עלול להוביל לזיהום.

 

מומלץ לעקוב ולפנות לייעוץ מקצועי אם את חווה שינוי כלשהו בהפרשות לאחר קיום יחסי מין, במיוחד אם הן:

  • בצבע צהוב, ירוק או אפור
  • בעלות ריח חזק ולא נעים
  • הופעת אדמומיות, גירוד ונפיחות באיזור הנרתיק
    כל אלה הם סימנים לזיהום חיידקי או בעיה אחרת הדורשת התייחסות וטיפול נכון.

בשורה התחתונה

חומרי סיכוך על בסיס מים בטוחים במהלך ההריון, והם יכולים לעזור להפוך את היחסי המין למהנים יותר – במיוחד אם את נאבקת עם יובש בנרתיק. זכרי להפקיד לבדוק את כל המרכיבים לפני שאת רוכשת את המוצר כדי לוודא שהוא בטוח עבורך ועבור תינוקך.

*תורגם מאנגלית

ד"ר דברה רוז ווילסון היא פרופסור, חוקרת ורופאה הוליסטית. מרצה לפסיכולוגיה וסיעוד לתואר שני. לד"ר וילסון למעלה מ-200 פרסומים בתחומי התמחותה, הכוללים טיפולים משלימים ואלטרנטיביים, מחלות אוטואימוניות, מתח והתמודדות, ומיילדות והנקה.

מאמרים נוספים

מלחמה, מיניות ובייבי בום

בימים אלה שהמדינה במצב לחימה, הרצון להמשכיות כמו בזמני מלחמה בעבר, גובר על הקושי המורגש מצפון ועד דרום. בין אם הגעגועים לבני הזוג שנמצאים בשירות צבאי, ובין אם הכמיהה להכניס חיים חדשים לחייהם של זוגות רבים, נראה שהבחירה בחיים חזקה מהפחד וחוסר הוודאות הקיומי ששוררים במדינה....

השפעות מתח לחץ וטראומה על גוף האישה

בימים מתוחים אלה חשוב להיות קשובה לאופן שבו הגוף שלך מבטא את השפעות המתח ולנקוט באמצעים יזומים כדי להקל עליהם....

אנדומטריוזיס – זיהוי וטיפול טבעי

אנדומטריוזיס היא תסמונת המשפיעה על איברי הרבייה הנשיים, כאשר תאים הדומים לרירית הרחם, הנקראים תאי רירית הרחם, צומחים מחוץ לרחם. הרקמה דמוית רירית הרחם גדלה לרוב באגן, בשחלות ובחצוצרות, במקרים חמורים הרקמה עלולה להתפשט מעבר למערכת הרבייה. למעלה מ-11% נשים בגילאי 15 עד 44 עשויות לסבול מאנדומטריוזיס....

תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) תסמינים, גורמים וטיפול

תסמונת שחלות פוליציסטיות Polycystic ovary syndrome (או בקיצור PCOS) היא תופעה שכיחה ביותר בקרב נשים. היא מתאפיינת בחוסר איזון הורמונלי, רמות גבוהות של אנדרוגנים, ציסטות קטנות רבות בשחלות ולעיתים הפסקת הביוץ. PCOS יכול לגרום להחמצה או לאי סדירות של הוסת, צמיחת שיער עודפת, אקנה, אי פוריות ועלייה במשקל. למרות שתסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) אינה חולפת לצמיתות, טיפול נכון בגישה טבעית יחד עם תוספי תזונה מסוימים, ושינויים תזונתיים עשויים לעזור לטפל בתופעות ולהקל על התסמינים....

הקשר בין דיכאון לגיל המעבר

הזמן שלפני גיל המעבר (פרימנופאוזה) יכול להיות רכבת הרים פיזית ורגשית עבור חלק מהנשים. מה שנקרא "שינוי החיים" מגיע עם רשימה של תסמינים המופעלים על ידי שינויים הורמונליים - גלי חום, נדודי שינה, תנודות במצב הרוח ואפילו דיכאון....

עישון סיגריות בזמן שימוש באמצעי מניעה הורמונליים

עישון סיגריות בעת שימוש באמצעי מניעה הורמונליים מעלה את הסיכון למחלות לב ולפגיעה בכלי הדם. אחת האזהרות הראשונות בעלון לצרכן בכל חפיסת גלולות למניעת הריון מתייחסת להמלצה להימנע מעישון בזמן נטילת גלולות למניעת הריון....

מוצרים מומלצים עבורך

1 חוות דעת
5/5

89

Animé הוא נוזל סיכוך טיפולי על בסיס מים המקנה לחות באזור ...
1 חוות דעת
5/5

229

נוזל סיכה ידידותי לזרע המתוכנן לעזור בכניסה טבעית להיריון...
2 חוות דעת
5/5

139

כמוסות נרתיקיות פשוטות המוחדרות לנרתיק ומעניקות הקלה מידי...
התחילו צ'אט
1
צריכות עזרה?
היי,
צריכות עזרה?
דילוג לתוכן