גביעונית

גביעונית ודיסק הוסת – כל מה שאת צריכה לדעת לפני המחזור הבא שלך

עם התקדמות הטכנולוגיה בשנים האחרונות באו לעולם המחזור הגביעונית ודיסק הוסת, בצורות וצבעים שונים ומשונים, אבל מה הם בדיוק? באנו לעשות סדר במגירה ולבדוק מה חשוב לדעת לפני שהולכות לרכוש. גביעונית או דיסק וסת הם שמות למוצרי מחזור רב פעמיים. בהחדרה לנרתיק הם מספקים איסוף דם הוסת, 12 שעות של הגנה (פחות או יותר), ואפילו עשויים למזער התכווצויות. איזה זמן להיות בחיים. הנה מה שאת צריכה לדעת עליהם לפני שתזרקי את חבילת הטמפונים הישנה.

מהי גביעונית מחזור?

גביעונית היא מוצר היגיינה נשית לשימוש חוזר. זוהי כוס קטנה וגמישה בצורת משפך העשויה מגומי או סיליקון המיועדת להחדרה לנרתיק כדי לאסוף את נוזל הווסת.
גביעונית יכולה להכיל כמות דם רבה יותר משיטות אחרות, מה שמוביל נשים רבות להשתמש בהן כחלופה ידידותית לסביבה לעומת טמפונים תחבושות ופדים. בהתאם לזרימה שלך, את יכולה להשתמש בגביעונית עד 12 שעות.

כיצד להשתמש בגביעונית?

אם את שוקלת להשתמש בגביעונית , חשוב לדעת שדרושה היכרות מסוימת ופתיחות עם הגוף שלך, ישנן נשים שהרעיון של פגישה מקרוב עם הדם שלהן היא לא בדיוק כוס התה שלהן, וזה בסדר. אם יצא לך להיפגש ולהתחבר עם הנרתיק שלך, התחלה מעולה! השלב הבא הוא בחירת הגודל והצורה. רוב מותגי הגביעוניות מציעים גדלים וצורות שונות.

כדי להבין את גודל הגביעונית המתאימה לך, תצטרכי לשקול את הקריטריונים הבאים:

  • הגיל שלך
  • בין אם יש לך זרימה כבדה או לא
  • מוצקות וגמישות הגביעונית
  • קיבולת הגביעונית
  • חוזק שרירי רצפת האגן שלך
  • אם את אחרי לידה
  • גביעוניות קטנות יותר מומלצות בדרך כלל לנשים מתחת לגיל 30 שלא ילדו. מידות גדולות יותר מומלצות לרוב לנשים מעל גיל 30, אחרי לידה או שיש להן מחזור כבד יותר.

לפני שאת משתמשת בפעם הראשונה בגביעונית שלך

כאשר את משתמשת בגביעונית בפעם הראשונה, התחושה עלולה להיות מעט לא נוחה. “סיכוך” הגביעונית שלך יכול לעזור להפוך את התהליך ההחדרה לחלק יותר. לפני שתכניסי את הגביעונית, השתמשי במעט חומר סיכה על בסיס מים על שפת הגביעונית. לנסות להחדיר גביעונית “על יבש” יכול להיות מאתגר ולא נעים.
החדשות הטובות הן שאם הצלחת בעבר להחדיר טמפון, אמור להיות לך קל יחסית להכניס את הגביעונית .

שלבי החדרה של הגביעונית

  1. שטפי את הידיים והציפורניים ביסודיות עם מים זורמים וסבון.
  2. שקלי למרוח מעט חומר סיכה על בסיס מים על שפת הגביעונית .
  3. קפלי את הגביעונית לשניים, והחזיקי אותה ביד אחת כשהשפה פונה כלפי מעלה.
  4. הכניסי את הכוס, כשהשוליים כלפי מעלה, בעזרת אצבע אחת לתוך הנרתיק שלך כמו שהיית עושה עם טמפון ללא מוליך. הגביעונית אמורה לשבת כמה סנטימטרים מתחת לצוואר הרחם שלך.
  5. ברגע שהגביעונית נמצאת בנרתיק שלך, סובבי אותה והרגישי עם האצבע שהיא נפתחת לצורתה השלמה. היא אמורה ליצור חציצה שתאגור את הדם ותעצור דליפת דם. הגביעונית לא אמורה להיות מורגשת אם הכנסת אותה בצורה הנכונה. את צריכה להרגיש בנוח לזוז, לקפוץ, לשבת, לעמוד ולעשות פעילויות יומיומיות אחרות מבלי שהגביעונית תתן לך הרגשה שהיא יוצאת. אם את מתקשה להכניס את הגביעונית, מומלץ לפנות ליועצת נשית, אמא, חברה או כל אישה אחרת בסביבתך הקרובה שאת מרגישה איתה בנוח ותדע לספק לך עזרה.

מתי להוציא את הגביעונית?

הגביעונית מיועדת להישאר בנרתיק למשך 6 עד 12 שעות, תלוי בכמות ועוצמת זרימת הדם שלך. זה אומר באופן עקרוני שאת יכולה להשתמש בה להגנה במהלך הלילה.
אין להשאיר את הגביעונית בנרתיק יותר מ-12 שעות. אם את מרגישה צורך להוציא אותה ולרוקן, עשי זאת על מנת להיות בטוחה ובכך למנוע דליפה.

איך להוציא את הגביעונית?

כדי להוציא את הגביעונית, עקבי אחר השלבים הבאים:

  1. שטפי את הידיים והציפורניים ביסודיות עם מים זורמים וסבון.
  2. הכניסי את האצבע המורה והאגודל לתוך הנרתיק. מצאי את קצה המשיכה המיועד להוצאת הגביעונית ומשכי בעדינות את גבעול הגביעונית עד שתרגישי אותה בפתח הנרתיק.
  3. החזיקי את בסיס הגביעונית בחלקה העליון ביותר כדי לשחרר אותה ומשכי בעדינות רבה כלפי מטה.
  4. ברגע שהיא בחוץ, רוקני אותה לכיור או לאסלה.

טיפול לאחר השימוש

יש לשטוף היטב במים זורמים וסבון, לנגב ולייבש את הגביעונית הרב פעמית לפני הכנסתה מחדש לנרתיק שלך. יש לרוקן את הכוס שלך לפחות פעמיים ביום.
גביעוניות רב פעמיות עשויות מחומר עמיד ויכולות להחזיק מעמד בין 6 חודשים ל-10 שנים עם תחזוקה מתאימה לפי הוראות היצרן. כדאי ומומלץ לבדוק האם למוצר שאת עומדת לרכוש יש אישור של משרד הבריאות, ישנם מוצרים שאינם עומדים בתקן מסיבות הקשורות בחומר ממנו עשויה הגביעונית והמבנה הייעודי שלה. אנו ממליצות לבחור ייצרן אמין של חברה בעלת אישורים מתאימים. קיימות היום גם גביעוניות חד פעמיות, אותן יש להשליך לפח לאחר כל שימוש.

יתרונות השימוש בגביעונית:

  • משתלם כלכלית
  • עשויות חומר שאינו מזיק לגוף לעומת טמפונים
  • אוגרת כמות דם גדולה פי כמה מתחבושות היגייניות או טמפונים
  • אינה מזיקה לסביבה
  • ניתנת לשימוש עם התקן תוך רחמי

במה שונה דיסק הוסת מהגביעונית?

התפקיד של דיסק הוסת כמו הגביעונית , איסוף דם הוסת. השוני בין שניהם הוא הצורה ולכן המיקום בו מיועד הדיסק להיות בנרתיק. בעוד שהגביעונית יושבת בתעלת הנרתיק מתחת לצוואר הרחם, הדיסק נכנס לעומק הנרתיק מאחורי ומתחת לצוואר הרחם. בנוסף, הגודל, הצורה, ההחדרה וההסרה שונים בבירור.
דיסק הוסת נוצר בהשראת אמצעי המניעה הטבעי הדיאפרגמה. לא פלא שקיים בלבול רב בקרב נשים בין השניים.

הדיאפרגמה והדיסק מיועדים להיות ממוקמים באותו מקום בנרתיק, וכך גם אופן ההחדרה שלהם זהה. אבל ההבדל שהופך את הדיאפרגמה לאמצעי מניעה מפני הריון, הוא העובדה שהוא מיועד לכסות את כל פתח צוואר הרחם לעומת הדיסק. הדיסק אמנם מיועד למנוע דליפת דם, אך הוא מכסה את צוואר הרחם באופן חלקי בלבד.

חברות רבות משווקות את הדיסק כאמצעי לקיום יחסי מין ללא לכלוך בראש שקט. חשוב להבין את ההבדלים ולחדד את נושא מניעת ההריון. מחזורי הביוץ של אישה יכולים להשתנות, כך שסטטיסטית תיתכן כניסה להריון בזמן המחזור. בעוד שכניסה להריון פחות סבירה בימים המוקדמים יותר של המחזור, הסיכויים גדלים בימים המאוחרים יותר של המחזור. במיוחד בקרב נשים שהמחזור שלהן איננו סדיר- נלקח סיכון גדול יותר. לכן אנחנו ממליצות להשתמש בכל אמצעי מניעה שהיית בוחרת להשתמש בו ביום רגיל של החודש, כך את והפרטנר שלך תוכלו להנות מהזמן ביחד.

איך להכניס את הדיסק?

הכנסת הדיסק עשויה לדרוש מעט תרגול, אבל ברגע שהוא בפנים את לא תרגישי בקיומו בכלל.

  1. שטפי ידיים היטב עם מים זורמים וסבון – אחרי הכל הוא הולך למקום עדין!
  2. התמקמי בתנוחה שנוחה לך. זה יכול להיות ישיבה מעל האסלה, עמידה עם רגל למעלה, או כפיפה.
  3. כווצי את דפנות הדיסק יחד, מה שהופך אותו לגודל של טמפון.
  4. החזיקי את הדיסק הצבוט כלפי מטה והחדירי בעדינות לתוך הנרתיק שלך. את רוצה שהוא ישב בזווית אנכית כך שיכסה את צוואר הרחם שלך.
  5. ודאי בעזרת האצבע שאת מניחה אותו מעבר לעצם הערווה עמוק ככל שניתן, כדי שהשפה תיכנס ממש מעל העצם.

מה לגבי הסרה?

דיסק הווסת נוטה להיות קצת יותר מבולגן מהגביעונית כשזה מגיע להסרה. המפתח הוא לשמור אותו ישר ככל האפשר כשאת מושכת אותו החוצה כדי לא לשפוך את התוכן.

כדי להסיר דיסק וסת

  1. שטפי היטב את הידיים.
  2. שבי על האסלה – זהו המקום הבטוח ביותר למקרה והתוכן יישפך בהפתעה.
  3. הושיטי יד לתוך הנרתיק שלך עם האצבע המורה ומצאי את שפת הדיסק, משכי אותה בעדינות אך בקו ישר החוצה.
  4. אם את מתקשה להגיע לדיסק, כווצי את שרירי האגן כאילו אתה מנסה לעשות צרכים. זה ידחוף את הדיסק מעט החוצה לכיוון פתח הנרתיק.
  5. רוקני את התכולה לאסלה.ניתן להשאיר את הדיסק בנרתיק עד 12 שעות, אם כי ייתכן שיהיה עליך להחליף אותם לעתים קרובות יותר בהתאם לזרימת הדם שלך.

האם הדיסק מיועד לזרימות כבדות?

דיסק הווסת יכול להתמודד עם זרימה כבדה, אבל תצטרכי להחליף אותו לעתים קרובות יותר במהלך היום בהתאם לזרימת הדם שלך. בהתאם למותג, דיסקים מיועדים לאסוף בערך כמות דם כמו 5 טמפונים רגילים או 3 סופר טמפונים.

האם יש סיכונים בשימוש בגביעונית או דיסק וסת?

בדומה לשימוש שלא לפי הוראות היצרן בטמפונים, גם הדיסק והגביעונית כמו כל גוף זר שנשאר בנרתיק לאורך זמן רב מדי, ישנו סיכון ללקות בתסמונת הלם רעיל (TSS).
TSS הוא מצב נדיר אך חמור הנגרם על ידי זיהום חיידקי הגורם לתסמינים פתאומיים, כולל חום, לחץ דם נמוך ופריחה.
כדי להפחית את הסיכון שלך ל-TSS, הקפידי על היגיינה מקסימלית על ידי שטיפת ידיים בעת הכנסת והוצאה של הדיסק, ותמיד השתמשי בו לפי ההוראות. רחצי אותו באופן יסודי ויבשי טוב לפני הכנסה לקופסא/ שקית בה את בוחרת לאחסן (המוצר מגיע עם אריזה המיועדת לשמירה עליו).

איפה אפשר לרכוש?

אצלנו בטרגרין מדיקל היבואן הרשמי תוכלי לרכוש את גביעונית Tulipa, הגביעונית זמינה ב-2 מידות סטנדרטיות והבחירה ביניהן מתבצעת בהתאם לכמה קריטריונים.
כמו כן את יכולה למצוא דיסקים וגביעוניות מסוגים שונים של חברות מגוונות באינטרנט. מותגים מסוימים זמינים אפילו בחנויות טבע, בתי מרקחת ובסופרים גדולים, במחלקת היגיינה נשית.

לסיכום

נראה שהנוחיות בשימוש במוצרי היגיינה נשית רק הולכת ומשתפרת, ואנחנו זוכות להנות ממחזור נוח וקל יותר לתפעול. בנוסף לנוחיות שאין לזלזל בה, החיבור והכרת הגוף הנשי המדהים שלנו, משחק תפקיד גדול כשזה מגיע לגביעוניות ודיסקים. אנחנו מעודדות אותך להיות סקרנית לגבי גופך, לחקור להתחבר ולאהוב אותו!

מרצה בפקולטה לאחיות באוניברסיטת וולדן, טנסי ארצות הברית Ph.D., MSN.

מאמרים נוספים

מלחמה, מיניות ובייבי בום

בימים אלה שהמדינה במצב לחימה, הרצון להמשכיות כמו בזמני מלחמה בעבר, גובר על הקושי המורגש מצפון ועד דרום. בין אם הגעגועים לבני הזוג שנמצאים בשירות צבאי, ובין אם הכמיהה להכניס חיים חדשים לחייהם של זוגות רבים, נראה שהבחירה בחיים חזקה מהפחד וחוסר הוודאות הקיומי ששוררים במדינה....

השפעות מתח לחץ וטראומה על גוף האישה

בימים מתוחים אלה חשוב להיות קשובה לאופן שבו הגוף שלך מבטא את השפעות המתח ולנקוט באמצעים יזומים כדי להקל עליהם....

אנדומטריוזיס – זיהוי וטיפול טבעי

אנדומטריוזיס היא תסמונת המשפיעה על איברי הרבייה הנשיים, כאשר תאים הדומים לרירית הרחם, הנקראים תאי רירית הרחם, צומחים מחוץ לרחם. הרקמה דמוית רירית הרחם גדלה לרוב באגן, בשחלות ובחצוצרות, במקרים חמורים הרקמה עלולה להתפשט מעבר למערכת הרבייה. למעלה מ-11% נשים בגילאי 15 עד 44 עשויות לסבול מאנדומטריוזיס....

תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) תסמינים, גורמים וטיפול

תסמונת שחלות פוליציסטיות Polycystic ovary syndrome (או בקיצור PCOS) היא תופעה שכיחה ביותר בקרב נשים. היא מתאפיינת בחוסר איזון הורמונלי, רמות גבוהות של אנדרוגנים, ציסטות קטנות רבות בשחלות ולעיתים הפסקת הביוץ. PCOS יכול לגרום להחמצה או לאי סדירות של הוסת, צמיחת שיער עודפת, אקנה, אי פוריות ועלייה במשקל. למרות שתסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) אינה חולפת לצמיתות, טיפול נכון בגישה טבעית יחד עם תוספי תזונה מסוימים, ושינויים תזונתיים עשויים לעזור לטפל בתופעות ולהקל על התסמינים....

הקשר בין דיכאון לגיל המעבר

הזמן שלפני גיל המעבר (פרימנופאוזה) יכול להיות רכבת הרים פיזית ורגשית עבור חלק מהנשים. מה שנקרא "שינוי החיים" מגיע עם רשימה של תסמינים המופעלים על ידי שינויים הורמונליים - גלי חום, נדודי שינה, תנודות במצב הרוח ואפילו דיכאון....

עישון סיגריות בזמן שימוש באמצעי מניעה הורמונליים

עישון סיגריות בעת שימוש באמצעי מניעה הורמונליים מעלה את הסיכון למחלות לב ולפגיעה בכלי הדם. אחת האזהרות הראשונות בעלון לצרכן בכל חפיסת גלולות למניעת הריון מתייחסת להמלצה להימנע מעישון בזמן נטילת גלולות למניעת הריון....

מוצרים מומלצים עבורך

1 חוות דעת
5/5

189

מתאימה לשימוש בזמן הווסת החודשית, היא בריאה, בטוחה, ונוחה...
התחילו צ'אט
1
צריכות עזרה?
היי,
צריכות עזרה?
דילוג לתוכן