משלוח חינם בקניה מעל 400 ₪
מה זה דיאפרגמה?

מה זה דיאפרגמה?

בשנים האחרונות חלה בקרב נשים עליה במגמת חיבור מחדש והיכרות עם גופן, נטילת אחריות על הגוף, תשומת לב לחוויה מינית ורצון באמצעי מניעה נטול תופעות לוואי. עובדה זו השיבה את הבחירה והשימוש בדיאפרגמה כאמצעי מניעה לגיטימי. זהו אמצעי שמחזיר את הבחירה והשליטה של האישה על גופה שלה.

דנה (28) לא חלמה שיש אפשרות שהיא וסבתא שלה (77) בחרו להשתמש באותו אמצעי מניעה, דיאפרגמה. דיאפרג- מה???? אז ככה, עבור דנה היתה זו בחירה טבעית, שאליה הגיעה לאחר סקירה של אמצעי מניעה שונים ומסקנה שהיא רוצה אמצעי מניעה יעיל, ללא תופעות לוואי, שאינו משפיע עליה מבחינה הורמונלית, שאינו פולשני ושאינו צריך התקנה אצל הרופא. כך הגיעה אל הדיאפרגמה המיתולוגית ושמחה לגלות שגם בתחום זה חלה התפתחות שנועדה להתאים את המוצר לימינו אנו.

הדיאפרגמה המקורית היא בת למעלה מ 100 שנה וכמובן שעברה מאז גלגולים וגרסאות שונות בתחום העיצוב והחומרים שממנה יוצרה בעבר. השימוש בדיאפרגמה היה פופולארי מאוד לפני 40-50 שנה וכיום תודות להשקעת משאבים כלכליים וטכנולוגיים של קרנות קידום בריאות לנשים כמו זו של ביל ומלינדה גייטס יכולות נשים בכל העולם לבחור להשתמש בדיאפרגמה המודרנית בשם קאיה CAYA.

כיצד הדיאפרגמה עוזרת במניעת הריון?

מדובר בכיפת סיליקון רפואית רב פעמית שהאישה שמה בעצמה בנרתיק לפני המגע המיני ומכסה את צוואר הרחם כך שזרע אינו יכול לעבור דרכו ולהפרות את הביצית. החדרת הדיאפרגמה אינה מסובכת יותר משימוש בטמפון או גביעונית.

איך זה מרגיש? עובדה היא כי בעת השימוש, הדיאפרגמה אינה מורגשת בנרתיק ואינה מפריעה לבני הזוג בזמן המגע המיני. בחלוף לפחות 6 שעות מהמגע המיני ועד 24 שעות, אפשר להסיר את הדיאפרגמה, לשטוף במים וסבון ולאחסן בקופסא. פשוט, קל וללא תופעות לוואי.

אז מה חדש בעצם לעומת הדיאפרגמה של סבתא?

דיאפרגמה Caya היא כיפה סגלגלה עשויה סיליקון רפואי איכותי, בעיצוב ייחודי וארגונומי שלוקח בחשבון את המבנה האנטומי של גוף האישה וחווית המשתמשת. החל ממגע הסיליקון, דרך הקימורים המעוגלים והצבע העדין – הכל למען שימוש ידידותי, פשוט ויעיל. השימוש בדיאפרגמה Caya מלווה בג’ל מיוחד הפוגע בתפקוד תאי הזרע ותורם ליעילות במניעת ההריון.
בשנים האחרונות חלה בקרב נשים עליה במגמת חיבור מחדש והיכרות עם גופן, נטילת אחריות על הגוף, תשומת לב לחוויה מינית ורצון באמצעי מניעה נטול תופעות לוואי. עובדה זו השיבה את הבחירה והשימוש בדיאפרגמה כאמצעי מניעה לגיטימי. זהו אמצעי שמחזיר את הבחירה והשליטה של האישה על גופה שלה.

הבחירה בדיאפרגמה יכולה לשמש גיבוי במקרה של שכחה בעת נטילת גלולות וכן לזוגות שרוצים לגוון או שפשוט עייפו משימוש קבוע בקונדומים.
השימוש בדיאפרגמה מתאים לרוב הנשים המעוניינות בכך. נדרשת פגישה בת כשעה עם אשת מקצוע, שבמהלכה האישה תלמד לחוש את צוואר הרחם, כיצד להכניס ולהוציא את הדיאפרגמה בעצמה כדי שתוכל להתחיל להנות משימוש במוצר למשך שנים.

שירלי פבליק

אחות בריאות האישה ובריאות הציבור

מומחית בייעוץ, בבחירה ובהתאמת אמצעי מניעה ותכנון המשפחה בדגש על אמצעי מניעה ידידותיים לנשיות (לא הורמונליים ולא פולשניים). מדריכה מוסמכת של שיטת המודעות לפוריות למעלה מ- 20 שנה. חברה באיגוד הבריטי של מורי שיטת המודעות לפוריות. מרצה לכל הגילאים בנושא אמצעי מניעה ומיניות בריאה. עובדת במרפאות בתל אביב, בנימינה וקריית טבעון.

מאמרים נוספים

ההשפעות של צריכת קפאין במהלך ההריון

השאלה האם וכיצד צריכת קפה במהלך ההריון משפיעה על בריאות האם והעובר המתפתח הייתה נושא למחקר מתמיד ולמחלוקות רבות...

6 טיפים לבריאות הנרתיק: מניעה, טיפול ותחזוקה

שמירה על נרתיק בריא וחיוני קלה יותר ממה שחשבת. הכל מתחיל בהבנת הגוף שלך, בידיעה מה עובד בשבילך, ושיחה...

מלחמה, מיניות ובייבי בום

בימים אלה שהמדינה במצב לחימה, הרצון להמשכיות כמו בזמני מלחמה בעבר, גובר על הקושי המורגש מצפון ועד דרום. בין...

השפעות מתח לחץ וטראומה על גוף האישה

בימים מתוחים אלה חשוב להיות קשובה לאופן שבו הגוף שלך מבטא את השפעות המתח ולנקוט באמצעים יזומים כדי להקל...

אנדומטריוזיס – זיהוי וטיפול טבעי

אנדומטריוזיס היא תסמונת המשפיעה על איברי הרבייה הנשיים, כאשר תאים הדומים לרירית הרחם, הנקראים תאי רירית הרחם, צומחים מחוץ...

תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) תסמינים, גורמים וטיפול

תסמונת שחלות פוליציסטיות Polycystic ovary syndrome (או בקיצור PCOS) היא תופעה שכיחה ביותר בקרב נשים. היא מתאפיינת בחוסר איזון...

מוצרים מומלצים עבורך

168

ג'ל קוטל זרע המפחית את תנועתיות תאי הזרע על ידי שינוי ה-p...
1 חוות דעת
5/5

389

דיאפרגמה עגולה המגיעה ב-7 מידות להתאמה מושלמת!
1 חוות דעת
5/5

79

להחדרה והסרה נוחה של דיאפרגמת caya ו- singa
4 חוות דעת
5/5

349

מכסה את פתח צוואר הרחם ובכך חוסמת את מעבר הזרע מהנרתיק אל...
3 חוות דעת
5/5

139

ג'ל קוטל זרע המפחית את תנועתיות תאי הזרע על ידי שינוי ה-p...

29

3 יחידות מוליך נרתיקי לג'ל או קרם

תפריט

התחילו צ'אט
1
צריכות עזרה?
היי,
צריכות עזרה?
דילוג לתוכן